Dette indlæg er sponsoreret.
Content marketing er et strategisk begreb inden for markedsføring, der indebærer selve produktionen og distributionen af markedsføringsindhold. Formålet med content marketing er at skabe indhold, der sælger, og blandt andet tiltrække leads for til sidst at få dem som kunde og dermed fastholde dem i virksomheden.
Der er flere og flere virksomheder, der øger deres fokus på content marketing – ikke uden grund. Det gør de, da det er vigtigt at have en rød tråd på alle platforme. Hvis der ikke er en rød tråd på alle platforme, kan det risikere at forvirre potentielle kunder (leads).
Få hjælp til din content marketing
Content er vigtigere end nogensinde, da forbrugeren bliver eksponeret for meget content hver dag. Derfor er det vigtigt at udforme skarp content, der er værdiskabende for kunden. Det kan content marketing-bureauet TEXTA hjælpe med.
TEXTA er specialiseret i content marketing og kan hjælpe med at skrive det bedste indhold til din virksomheds hjemmeside, e-mails, content til de sociale medier og andre platforme, så du sikrer dig en rød tråd i dine digitale kommunikationskanaler.
Bureauet er med dig lige fra den indledende fase, hvor strategien skal fastlægges, til den endelige udformning af content. På den måde er der garanteret kommunikation med en retning, som ikke bare er gæt fra den blå luft.
Mange fordele ved content marketing
Der er utrolig mange fordele ved at praktisere content marketing. Disciplinen hjælper med at komme længere op i placeringerne hos Google, og det giver opmærksomhed fra leads. Det giver dermed mere trafik på din hjemmeside, flere varme leads, og det større brugerengagement kan ende med salg. Din virksomhed tjener en stærkere markedsposition og positiv omtale blandt for eksempel kunder og branchefæller.
Det vil sige, at content marketing er en disciplin, der kan påvirke potentielle kunder på hele kunderejsen. Det vil skubbe kunderne frem i købsprocessen, så de går fra at være fremmede brugere til at være loyale brandambassadører.
Eksempler
Content marketing indebærer utallige former for content. Nogle af de former er blandt andet artikler i forskellige former, videoguides, kataloger, nyhedsbrev, plakater og podcasts.
TEXTA har selv udformet en masse content marketing. Bureauet har blandt andet udgivet en masse videnstunge white papers, der er gratis at downloade. De indeholder dybdegående research om et bestemt emne. De er altid visuelt tilfredsstillende, overskuelige og letlæselige, og så indeholder de målrettet vidensformidling. Formålet med at udgive disse white papers er, at læseren gennem den tilegnede viden skal danne sig en præference til TEXTA. Dermed får bureauet tiltrukket nye potentielle kunder. Det samme er tilfældet med bloggen på deres hjemmeside. På den måde viser TEXTA også en bid af, hvad de kan hjælpe deres kunder med.
Hvad så nu?
Hvis denne artikel har overtalt dig til at praktisere content marketing, men du ikke ved, hvor du skal begynde, bør du kontakte content marketing-bureauet TEXTA. De står ved din side allerede fra opstartsfasen og snakker et sprog, alle kan forstå. Sammen kan I udarbejde værdiskabende content for forbrugerne, der både engagerer nuværende samt tiltrækker potentielle kunder – uanset om det er white papers, kategoritekster eller noget helt tredje.